[email protected] +31 6 51 44 90 22

Vergoeding en tarieven

De vergoeding is afhankelijk van wat er gedaan moet worden, de omvang van de onderneming/werkzaamheden en natuurlijk op welke manier je je boekhoudstukken aanlevert.

Belangrijk hierin is ook wat doet de eigenaar zelf en wat doet hij niet zelf. Denk hierbij aan het maken van de verkoopfacturen en/of het aanmanen van debiteuren. Ook de kwaliteit en de tijdigheid van het aanleveren van de financiƫle informatie die verwerkt moet worden speelt hierin een rol. Hier kan en moet je samen goede afspraken over maken.

De vergoeding kan gebaseerd worden op een vaste maandelijkse vergoeding of op basis van regie (uurtje-factuurtje).

Mijn voorkeur gaat uit om te beginnen op basis van regie en dat dan op een wekelijkse basis. Ik houd dan een urenregistratie bij waarin duidelijk valt af te lezen wat ik in een week gedaan heb en hoeveel tijd ik waaraan heb besteed. Staat de administratie op de rit en loopt het goed, dan kan altijd nog worden overgegaan naar een maandelijkse vaste vergoeding.

Uiteindelijk is het een stukje maatwerk tussen de klant en mij waar we ons samen prettig bij voelen.

Tarieven

Voor het voeren van een boekhouding (het verwerken van onder andere inkoop- en verkoopfacturen en kas- en bankmutaties) bedraagt mijn uurtarief EUR 65,00 exclusief BTW.

Voor het opmaken van de jaarrekening, tussentijdse rapportages, berekeningen in het kader van adviezen en het doen van aangiften bedraagt mijn uurtarief EUR 90,00 exclusief BTW.

Als reiskostenvergoeding hanteer ik EUR 0,35 per kilometer exclusief BTW.

Voor overige diensten is het tarief in overleg.