[email protected] +31 6 51 44 90 22

Boekhouden

Boekhouding inrichten

Iets ingewikkeld maken levert niks op als het niet nodig is. Keep it simple. Natuurlijk houd je bij de inrichting van een administratie wel rekening met de groeiambities van een onderneming en de sector waarin de onderneming werkzaam is. Samen gaan we zitten en bespreken we de inrichting. Wat vind je zelf belangrijk en waar wil je over geïnformeerd worden. Daarnaast spelen fiscale aspecten een rol bij de inrichting zoals ook het eenvoudig kunnen opmaken van een tussentijdse rapportage, de jaarrekening en aangiftes.

Boekhouding voeren

Het verzorgen van je complete boekhouding. Daarbij spreken we duidelijk af wat doe je zelf en wat niet en ook hoe lever je de boekhoudstukken aan. Alles in een schoenendoos aanleveren kost meer tijd dan het digitaal aanleveren.

Wat kan ik voor je betekenen:

  • het verwerken van inkoop- en verkoopfacturen;
  • het aanmanen van openstaande facturen van debiteuren;
  • het juist toepassen van de regels met betrekking tot de vooraftrek van omzetbelasting, de werkkostenregeling en gemengde kosten;
  • het verwerken van bank- en kasmutaties;
  • het berekenen en verwerken van afschrijvingen;
  • het verwerken van de journaalposten voortkomend uit de salarisadministratie.
Het gaat erom dat je administratie wekelijks is bijgewerkt en dat jij er geen omkijken naar, en geen zorgen om, hebt.